Maybe if my heart stops beating It wont hurt this much



Jag är lite ledsen just nu, det rinner vatten som bara den i våran källare, nämligen från våran kära panna (?) eller något där vårt varmvatten görs eller något. fråga mig inte, det enda jag vet är att det just nu inte finns något varmvatten i vårt hus, och det kommer det inte göra imorgon bitti heller. Det betyder alltså att ingen kan duscha ! Malin utan dusch, det går inte riktigt ihop där. det är något som inte stämmer.

tack och lov för att vi börjar halv två i morgon och tack och lov att Linnea bor så nära, (hmf, på landet är 1.5 km nära) Hon räddade verkligen min dag ! Jag lovar att du får duscha hos mig nångång när du har desperat behov av en dusch !

Så ni kan gissa vem som sitter på en moppe påväg till Linnea för att duscha i morgon! Jo, det kommer vara den ofräsha, nyvakna och osminkade Malin. haha, desperat? absolut!

Something's wrong, I can't let go



Efter en dag som bestod av tre och en halvtimmes nationellt franskaprov är man nästan värd att sitta i soffan och inte göra ett dugg, förutom att titta på One Tree Hill i flera timmar.. Provet gick förövrigt åt helt fel håll, verkligen jättedåligt. Det blir nog inte mer än ett IG på det tyvärr...hmf,


Men vi fick tillbaka mattenationella proven för någon dag sen, vilket var en roligare överraskning ! MVG, och mitt betyg är säkrat ! äntligen kan jag bara säga !

Denna vecka blir ganska slapp, i alla fall om man räknar sovmornar och lektioner i skolan. I måndags hade vi ingen svenska vilket gav en lång lunch som jag inte direkt spenderade på bästa sätt. det blev ett blodprov på sjukhuset istället, *hoppashoppashoppas* igår, tisdag, hade vi bara en lektion, ingen musik eller matte, slutade tio i tio och tog halv elva bussen hem, sånt gillar vi ! Idag blev det ingen historia, inte för att jag inte hade någon utan för att jag inte orkade sitta där och se ut som ett stort frågetecken på debatten, kommer ändå inte få bättre betyg så sånt kan kvitta. Imorgon har jag ingen matte, ingen svenska, ingen franska utan bara ett prov i företagsekonomi. Börjar halv två och slutar en timme senare. På fredag har vi ingen engelska vilket ger en sovmorgon till tio, vi har inte heller någon historia och eftersom jag antagligen inte ska vara med på idrotten har vi bara en lektion den dagen också. samhällskunskap som vi antagligen inte ska göra så mycket på heller. Jag skulle inte klaga om nästa vecka innehöll lika många lektioner som denna vecka.

Men jag ska absolut inte klaga ! Det är bara åtta dagar kvar varav sex stycken är skoldagar så klaga skulle vara helt fel.
Man tackar inte nej till en vecka i solen just nu.

Kvällen ska jag spendera framför mina väldigt kära företagsekonomiböcker och försöka välja ett bra ämne till historiauppsatsen. roligkväll.

If you can only live of the memory of me So please stay in my past

Att sitta på bussen klockan ett för att åka hem
och veta att det är fyra dagar kvar
innan det är dags att kliva ur sitt skal och komma ut i verkligheten igen
är så otroligt skönt.

Det blir inte mindre skönt
när man tänker på att det bara är 15 dagar kvar
innan jag sitter på ett flygplan lång härifrån, långt från alla problem.
med någon som man tycker om så hemskt mycket

Det blir ännu skönare när man tänker på att man bara har
9 skoldagar kvar, dock ganska mycket inlämningar och prov
men det får jag försöka klara mig igenom ändå, klart jag klarar det.
jag måste klara det.


Håll ut, 15 dagar kvar!

Dagen har varit lite halvskum, eller vädret har iallafall varit lite halvskumt.
Från sol till regn till halvsol till spöregn till härligt solsken, faktiskt så mycket solsken att jag har en synlig, läs pytteliten, rand på bröstet efter en halv timmes solning på lindas balkong, till molnigt. sen kommer då dagens höjdpunkt, spöregn i tid med min hemfärd från stan, ja, jag vill bara säga att jag åkte moppe hem, och jaa, jag blev lite blöt. dock bara lite, eller inte.


I will let you forget me..

Du kommer aldrig förstå varför jag sa som jag sa.
låt det bli ett mysterium.
jag vet hur mycket du tycker om mysterium.

I'm in love with a Fairytale even though it hurts Cause I don't care if I lose my mind, I'm already cursed...



Idrotten i regnet resulterade i ett par blöta och kalla skor som jag sedan tvingades att gå runt i hela dagen..
Jag har nog aldrig längtat så mycket efter ett par torra och varma skor som jag gjorde idag.

I know there is something between us, my love..



Älska den du älskar...
Hata den du hatar...
men hata aldrig den du en gång älskat...

Take care, I hope never to see you here, bye, bye, promise not to cry, bye, bye..



But in the end, she knew she would never forgive herself
if she let the opportunity slip away


but life inside the music box ain't easy

johanna räddade min kväll
dock tog det ca en timme att få tillbaka alla låtar.
menmen,
det var det värt ! :)

 <3

I'm up against the wall like I commited a crime..

jag tror att jag borde få en guldmedalj i klantighet.
jag tog precis bort min spelningslista på spotify av misstag
(y) bra jobbat malin !

mattenationella på morgonen, Gick ganska bra tror jag : )
håltimme till halv tolv, en lektion o slutade halv ett
sånna dagar gillar vi ! : )

22 dagar kvar !


när mina fingrar inte känner mer, när mina ögon inte längre ser, när livet vänder..

jag vill vandra gata upp och gata ner
utan att egentligen veta vart jag är på väg
utan att egentligen hitta.

jag vill att du ska gå där bredvid mig
jag vill ha din axel att luta mig mot
när jag som mest behöver det.


You wasted your times On my heart You've burned And if bridges gotta fall, then you'll fall, too

hmf, jag har ingen hårddisk hemma nu : (
men får tillbaka den imorgon
och förhoppningsvis fullproppad med massa mysiga filmer !
: )


Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

Vad jag bryr mig om nu
är att aldrig ge hjärtat rakt ut

Vad jag bryr mig om nu
är att du ligger vaken
i morgontimmen när regnet slår mot fönstret
och det låter som om det går på dig

men hon tyngdes inte ner, hon sa "Vad spelar det för roll?" "Här! Ta min hand, jag följer dig, vi ska åt samma håll"

239 / 239
hmf, nu är den slut !

Engelskaboken är utläst, historiahäftet är läst.
allt är färdigt till imorgon.
känns helt okej faktiskt :)

28 dagar kvar.
(ohja, nu kommer att få höra det här ett tag till)

français pour tous

Frida crois parce que je viens de choses à écrire en français,
alors j'ai pensé,
après tout ce que j'ai encore plus d'écrire le français.
Frida vous connaissez?

Saying you'll miss everyone when your gone Leaving the country..

just det,
nu är det bara 29 dagar kvar

jag längtar lika mycket som en femåring brukar göra efter julafton.
ge mig sol nu
och inte minst.
Ge mig sommarlov !

The rain comes down like a victory,

varför regnar det på dagen när solen skiner på kvällen ?
skulle det inte kunna vara tvärt om istället ?
eller kunde iallafall solen kunna hålla sig framme lite mer på dagarna ?

and sometimes in the moment right before sleep came, he wondered if he was destined to be alone forever.

jag älskar de välformulerade raderna.


He was thirty-one now, not too old, but old enough to be lonley..

78 / 239

Det går framåt.
underbar bok
dock tar det lite tid att läsa eftersom den är på engelska men det är väl det som är tjusningen med att läsa på engelska, det blir mycket mer på riktigt då och man läser mer noga och sånt är underbart.
jag älskar att läsa den på originalspråket.

nu har jag iaf två kvällar till att läsa på. jag tror jag klarar det.
om inte ligger jag uppe hela natten och läser
jag ser inte det som ett problem
en underbar bok sitter inte hel fel

the notebook..

jag har långt kvar,
ungefär 200 sidor,
känns inte jättekul direkt.

Gonatt.

För alla är vi små toffeldjur… eller hur?

"du behöver ju inte vara en toffel direkt, mer lite som en flipflop"

menmen, slut på toffeltiden iaf, !
jao, det finns några som förstår vad jag menar iaf ! :)


RSS 2.0