brand new night with the same old stars

Den 19 september kom med stormsteg & gjorde facebook fullproppat med massa valprat, Sverige galet & de flesta röstkorten använda men jag vet i alla fall ett röstkort som förblev oanvänt, mitt. Efter tjat från både höger & vänster om hur viktigt valet är & att det är ens plikt & ja, jag tror att jag skulle kunna skriva en bok av alla anledningar jag fick höra, fick jag nog & gjorde det omöjligt för mig att rösta.



Men, valet blev inte som sand mellan fingrarna utan jag spenderade min söndag i en skola i Ekholmen med att vara hemskt ansvarig för en stor del av invånarna i Ekholmens röster och stoppa ner rösterna i en urna "gul, vit blå" & dessutom spendera hela min kväll med att räkna de förbaskade rösterna, & som många sa, jag drömde om färgerna gul, vit & blå natten efter.


I can only tell you what it feels like

"det spelar just nu ingen roll om skrattet är äkta eller inte,
huvudsaken är att jag faktiskt skrattar"

för många ramlande flickor ramlar förbi

du lever det liv jag är rädd för att börja leva

Still, we made it together

Dagen med stort D kom till slut, trots halsont & en näsa som var täppt, & det var dags för mig & en fin vän att bege oss upp till Garnisonen för att avlägga ed & sanningen från en kall marskväll skulle fram, trots blickar som skulle kunnat skära genom betong, skakande ben & nervositet tog det slut & en stor sten släppte från min mage.



När min sten var borta började väntan på att min fina väns sten skulle falla & det gjorde även den, en efterlängtad fika stod sedan på schemat, gud som vi hade längtat & gud va gott den smakade, efter timmar av fikande hoppade vi på första bästa buss till Vidingsjö där en vit, sockersöt hund väntade på en tur runt i Vidingsjökvarteren i kvällssolen



Dagen som som jag önskat ska försvinna hela sommaren lider nu mot sitt slut & det gör mig inte ett dugg.


du sa att du skulle stå där bredvid mig & hålla min hand tills jag blev lugn

en kväll när näsan känns extra täppt & huvudet extra tungt
& hjärtat gör sådär fasligt ont ( jag måste sluta snoka )
men inte spelar det någon roll hur dåligt jag mår,
imorgon är det dags
& det kan inte ens den tyngsta förkylningen stoppa.


RSS 2.0