snön faller och vi med den

Ingenvart, ingenvart bara bort.
Säg minns du, minns du det än, minns du den sommaren.
Vill du dit igen?

cause you can't go back now

förlåt
jag ska sluta nu.

Cause I'll fall again if I see your face again my love

En dag med storfrämmande från Öland & Ekholmen & jag förvandlades helt plötsligt till en tjej med alla pengar som behövs till det såkallade körkortet i handen & med högar av förväntningar på mig, som jag länge sagt till mig själv & ett fåtal personer sagt till mig "du kommer aldrig ta körkort" & jag inser mer&mer att det nog är helt sant.

mest av allt vill jag fly staden tillsammans med en fin vän & åka långt ifrån alla krav & tårar. Jag ställer mig själv frågan, hur lyckas jag alltid vara den som bryr sig & ältar allt framochtillbaka? men hittar inget vettigt svar utan ger upp & kryper långt under täcket & stoppar de rosa hörlurarna i öronen & blundar & drömmer mig bort, långt bort till det som inte går att uppleva, igen.

don't break my heart again,

Cause it's been 18 years

18! and life goes on

17 år i staden där jag växte upp och så märker du hur fort det går, och jag var 17 år ville inte va den som blev kvar

Sjutton vad tiden går fort, sjutton år har gått & jag närmar mig med stormsteg min 18:e födelsedag, på fredag klockan 07.49 så smäller det & efter det kommer jag ta mina första rangliga, osäkra steg som myndig.

Rädslan smyger sig på allt mer när dagarna går & benen blir bara rangligare och rangligare, & imorgon är min sista dag som omyndig & rackarns vad jag ska ta vara på den väl! njuta av känslan att inte få bestämma själv, känslan av att fortfarande vara ostraffbar & liten, jag kommer sakna den känslan så snart klockan slår 07.49 & jag på riktigt är 18 hela år gammal,



magkänslan säger att jag kommer få en toppen start på mitt myndiga liv då jag ska dansa både ben & fötter ömma, ha en lite för hög promillehalt i blodet & vara galet glad i fina vänners sällskap.

det kommer nog bli ganska bra ändå, 
va min vän säg att det blir det,
(men det är fortfarande bara mina
drömmar)


to the good times

Jag kom på mig själv med att titta på klockan
allt för många gånger idag och att jag gick därifrån med ett
stort, brett leende!
klockan 11.00 landade jag hemma igen, efter endast en lektion,
Jag kan inget annat än att älska folkunga en dag som denna!


Dagen med stort D närmar sig med stormsteg,
18 dagar kvar,


RSS 2.0