det är såna dagar som vänder allt upp och ner

Jag läser bloggar jag inte borde läsa, tittar på bilder som jag inte borde titta på, lyckas vända på dygnet över en helg, jag går på caférundor i vår kära tätort, skrattar åt saker som faktiskt är riktigt roliga, spelar kort på ett café med fint sällskap, jag spenderar en lördag på ågatan på icke-vingliga-ben & inser att det faktiskt är mindre snurrigt,  jag inser att världen minst sagt är liten & imorgon är det söndag & då ska vi räkna till tre igen, som så många söndagar framöver.

blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

har spatserat runt i blommiga leggins, målat naglarna blå, fått kritik över vår julgran som fortfarande stod kvar på altanen i natt & vaknade upp & såg en tom altan, hope you're happy now! insett att det är fan inte lång tid kvar men inte hjälper det, jag spenderar min tid med att göra saker jag inte borde göra, struntar i de viktiga sakerna & går istället runt med ett fånigt leende på läpparna

it's a thing we can't deny

Jag lyckades,
det där tomma word-dokumentet var inte tomt länge, ett fyra & trettio-tal blev skrivet & avklarat & ångesten som funnits under så många veckor släppte, äntligen!


jag finns i varje steg du tar så du behöver aldrig mer vara rädd

jag sitter & stirrar på ett tomt word-dokument som förhoppningsvis,
inom ett par timmar, ska bli till ett fem-minuters-tal.
lycka till

jag gjorde det jag gjorde men berätta bara det jag borde gjort och gjorde ogjort i min egen värld


jag faller som regn på sommarens första dagar

Jag checkar här med ut från livet & checkar in igen i slutet av maj.

RSS 2.0