who wants to live forever

Det är än en gång tentatider & jag borde sitta med näsan nere i konsumtionsböckerna. Jag spenderar istället tiden med att göra kullerbyttor längs Kullagatan, vingla fram med finfina vänner & dricka kaffe.

Lägenheten behöver återigen städas men dammsugaren står kvar i städskåpet på grund av att jag har fått en fin liten vän som säger pip & skvätter iväg frön över hela köket.

what's broken can always be fixed and what's fixed will always be broken

Några dagar med de två äldre Cederbergarna & pojken från Lund resulterade i besök på både IKEA & NetOnNet, påskägg, bilkörande, kaffedrickande & sist men inte minst ett besök i Tyskland då pengarna flög iväg & bilen packades full.

Jag blev två stolar rikare & har äntligen tillräckligt många stolar till matbordet, ett par trasiga högtalare lämnades tillbaka & kommer förhoppningsvis hem igen om ett antal veckor. Jag placerade en fin liten Tassimo i mitt kök & fyllde på barskåpet med både det ena & det andra.

Nu är lägenheten tyst & tom & jag bäddar ner mig i sägen & jublar över att jag inte vinglar runt på vingliga ben ikväll.

ska jag samla mina krafter och göra nånting stort

Håret är uppsatt mitt på huvudet, naglarna är målade blåa, magen värker, nallen ligger tätt intill, lägenheten är dammig & ofräsh & jag har ett plåster på fingret, igen.



Imorgon får jag storfrämmat från Linköping. De två äldre Cederbergarna tar en tur ner till Helsingborg & hälsar på sin dotter som de saknar så mycket. Det var ju trots allt 8 dagar sedan jag lämnade Linköping.

Storfrämmat innebär städning av lägenhet, så imorgon är det jag som dansar runt med dammsugaren & skurmoppen varvat med kaffe & en delmålskontrollskrivande.

RSS 2.0