dikter på fel sätt

flyger runt med nya vingar


even if it hurts

i morgon är det måndag & dagen med stort d.

och när du känner dig tom, då ska jag följa dig hem

Veckan som inneburit kvällar med plugg & dagar med prov & inlämningar lider nu mot sitt slut & det gör mig inte ett dugg! Veckan har inneburit prov som gick helt åt pipsvängen med även ett & annat glädjebesked, så som mitt allra första G i matematik, som för en gångs skull inte var något dåligt, det var något underbart. Imorgon, lördag, skriver jag mitt sista prov för två veckor & det känns pretty awesome!



Imorgon står högskoleprovet på schemat & det känns inte allt för bra om jag ska tala sanning. Klockan nollåtta.tjugo ska jag infinna mig på universitetsområdet med en fin vän, som nog känner likadant som jag, varför? Vi ska klara det i alla fall!


don't look back in anger

gång på gång lovar jag mig själv att "aldrig igen, aldrig"
gång på gång sviker jag mina egna löften

när tak och väggar rasar in igen i ensamheten

För en vecka sedan packade två tredjedelar av familjen Cederberg resväskorna fulla med sommarkläder & solkräm medan den sista tredjedelen satt med näsan långt ner i matte c böckerna, en vecka har gått - med plugg, ensamna nätter, mörker, tidiga mornar, & myskvällar.



Jag inväntar just nu en pepparkaka & en kräfta som befinner sig i det land där de hör hemma, ett antal mil ifrån det gula huset i den lilla byn. En underbar vecka - trots ensamhet som smög sig på, tidiga bussar & plugg tar snart slut men just nu gör det mig inte ett dugg!

RSS 2.0