the drinks we drank last night

Efter en förfest som visade sig vara ett sexparty var det ännu en gång dags att besöka den där gatan, Ågatan & spendera timme efter timme där innan jag på något olyckligt vis lyckades hamna i en vit bil tillsammans med fyra pojkar (några mer förfriskade än andra) & det bar av till andra sidan av staden.

Idag har jag ännu en gång räknat till tre & faktiskt lyckats, i alla fall ibland. Fick till&med några uppmuntrande ord från min kära balpartner, & det, det händer inte ofta ska ni veta!

maybe if I told you the right words

igår var det dags för ännu ett besök på vår kära gata i Linköping, Ågatan, det var nämligen dags att fira en motalabo som flyttat in till storstaden & tog med sina fina lantisvänner så att de skulle få uppleva sveriges farligaste gata. Det blev dans ända in på småtimmarna & benen & fötterna lyckades på något underligt sätt domna bort men gjorde ändå så fruktansvärt ont, vi tog den vanliga bussen hem till det vanliga huset & jag la mig på den vanliga madrassen & ögonlocken var så tunga att de var omöjliga att hålla öppna, som vanligt.

Efter ett oväntat besök på akuten för en Cederbergare blev det ändrade planer för kvällen, istället för förfest ute på landet i det gula huset blir det istället fest någonstans i stan, för att sedan inta ågatan igen.


i taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

vi ställde klockan alldeles för tidigt & somnade egentligen alldeles för tidigt för att dagen skulle räknas som lov, den silvriga bilen stod & väntade & klockan halv sex befann vi oss i stan för att plocka upp den sista äventyraren för att sedan bege oss till vårt mål.

vi blev ett antal gula påsar rikare, blev mycket fattigare & gick därifrån med nästintill tomma plånböcker & med onda ben - det blev en lyckad dag!

det är så det går om man styr som en dåre på piller

jag har ännu en gång spatserat runt i blommiga leggins & målat naglarna blå & dessutom spenderat alldeles för mycket tid i soffan & även en & annan timme bakom ratten i den silvriga bilen som inatt ska ge sig ut på ännu ett äventyr med flickor som än så länge har pengar i plånboken, fötter som inte gör ont & som fortfarande har flera dagar kvar på detta lov.

about you and me and everyone we know

Den 19 februari drog över stan & det var min tur att fylla år & den firades både in & ut med mina vänner & turer på Ågatan med mycket dans, champagne som på något konstigt vis kom & tog slut, tequila & grattis kramar från okända människor! Jag lämnade passet hemma & visade istället upp det där rosa lilla kortet där det med stora bokstäver står KÖRKORT & var en aning stolt! Det blev en födelsedag som slutade med vindrickande klockan fyra på morgonen, dans i pyjamas med fina vänner, en dagen efter som inte är värd att nämnas & en balträning där det var svårt att skilja på höger & vänster & fötter som inte ville som jag ville .

there was a knock on my door, but I'm not sure

I går kom min mamma hem med en present
& jag kan nu officiellt fortsätta lukta som den där "det-lukar-malin"-parfymen.


trots min väg vart lång kantats med gupp

jag trotsade dig, jag trotsade er.
den 8 februari är ett datum som går till världshistorian, den tisdagen var den dagen som det var min tur att slänga den gröna skylten all världens väg, springa med händerna över huvudet & skrika (nästan i alla fall) av lycka för att äntligen, äntligen slippa ångesten, pressen & allt annat som hör till ett körkort.

Den senaste tiden har jag levt körkort, slutat leva mitt liv & bara levt körkort, drömt mardrömmar om körkort, slängt ur mig fakta hit & dit om hur snabbt en tung lastbil får köra, om tjänstevikt & maxlast.

Den 8 februari var även den dagen som jag förlorade min gröna-skylten-oskuld & tryckte foten mot gasen på en motorväg mellan Linköping & Lund & firade papperslappen, (som ligger i tryckt förvar i plånboken) med en cider som på något sätt fick en pojkarna från Skåne att se sötare ut & jag förblev den fnittrande flickan.

Jag fnittrar, jag skrattar, för ni, nu har jag även jag
KÖRKORT!

you told me how to walk but left me running here

Snälla Snälla Snälla

like no night has been or will be again

Det sägs att man vill äta kakan & samtidigt ha den kvar.
Det är inte så underbart som det låter.

this one's for the lonely the ones that seek and find only to be let down time after time


live this way, live this way

vi har ett paket ballerinakex i skafferiet,
förlåt, vi hade ett paket ballerinakex i skafferiet.


RSS 2.0