fina citat från fina gamla människor

En man i sina bästa år, 90+:
ja, livet förändras ju minst sagt.
ena dagen går vi här och andra dagen går vi där.
ena dagen sitter vi här och andra dagen där borta.

En fin man i sina bästa år, 85+:
Ni unga äter så konstig mat nu för tiden,
vad heter den där maträtten som är en köttbit med bröd runt om,
just det hamburgare, och den där platta grejen som man brer på tomatsås på?
just det pizza, jag har ätit det en gång i hela mitt liv,
aldrig mer!

En tant i sina bästa år, 85+:
ja, jag var ju tvungen att hålla fast vid min man,
han var ju trots allt en bra man och
bra män växer ju inte direkt på träd


you were amazing to me I was amazing to you but here we go again

Vi är dom som förbannar det gråa i grått
Vi är rastlösa änglar och virvlande dårar
Vi är dansande clowner på ont och gott

en flicka i trasiga och smutsiga vita skor

Flickan som gått runt i ett par trasiga och smutsiga vita skor i ett par dagar nu
har istället blivit flickan som fått ett par nya hela och rena skor alldeles gratis..

Flickan som inte ägt någon cykel som är hel nog att cykla på
har blivit flickan som precis utnyttjat sin födelsedagspresent
såhär ett halvår för sent,
Hon har blivit flickan som just nu har en alldeles ny cykel
stående i garaget redo att ta sin första tur...

Med andra ord, det blev en lyckad tur på stan med mamma..
som dessutom inte kostade ett enda öre för mig!
Jag kom hem med en skinande ny cykel, dock lite blöt eftersom det regnade hela vägen hem,
ett par nya skor, två linnen och lite annat småttochgott!

6 dagar kvar!
det går framåt!


just a run and a jump into a harmless fall

Suddenly the air smells much greener now
And I'm wandering around with a half pack of cigarettes
Seaching for the change I've lost somehow


7 dagar kvar !


and they tell me to breathe easy for a while

Precis när man tror att man har allt under kontroll
fastnar en arm eller ett ben i någon dörröppning

here I am stuck inside a yesterday

Idag spenderade jag två timmar på resecentrum i väntan på min kära lantisbuss hem,
det var en upplevelse, en upplevelse som resulterade i en rumpa som för en gång skulle kändes alldeles platt och ömmade som bara den!

Tur hade jag i alla fall att det fanns någon mer som var lika klantig som jag,
Frida Lindström, min kära räddare denna dag!
det blev mängder med skvaller och skratt över gamla minnen,



ja, minnen om dagarna som vi stod vid häcken mellan vår och vår grannes tomt,
där vi en gång lärde känna varandra,
minnen från
hela lekis, hela lågstadiet, hela mellanstadiet och även lite från högstadiet..
hahahahaa, ja fy fan vilka minnen !

sedan tänkte jag inte mer på saken förrän jag en dag upptäckte att det redan hade hänt



Man kan inte kalla det för sommar om man inte har varit på Öland än.
Efter imorgon kan jag äntligen kalla det sommar!

Ja, det är på Öland som jag kommer spendera min helg
och förhoppningsvis komma därifrån utan en stor sten i magen..

Åh håll om mig, som ingen annan fanns kanske aldrig mer får se dig det här är vår sista dans

Det har börjat..
Sena kvällar byts ut mot tidiga mornar..
Men jag klarar mig för jag räknar dagarna



Igår fyllde min mamma år, även detta år.
Det är alltid den femtonde juli, dagen efter Viktorias födelsedag..
det firades med god mat och mys i Stegeborg..



Min kväll blev helt obeskrivligt underbar när jag hörde underbara toner som spelades på en akustisk gitarr..
Tonerna blev till sånger och jag var en lycklig tjej..
Det var toner som Sverige, Mississippi kan vänta, Kom igen Lena och Äntligen,



Välkommen, välkommen hit
Vem du än är, var du än är


Dagens citat

"Snåla inte med brännvinet"

jag vet inte om jag ska gå eller stanna kvar

Ännu en dag har gått och nedräkningen fortsätter
16 dagar kvar !


always look on the bright side of life..

Jag försöker se det från den ljusa sidan..
nu är det bara 18 dagar kvar!

listen to the words that you say



man kan lägga benen på ryggen
och rymma långt, långt bort,
men sanningen är den att vart man än tar vägen
är man kvar där ändå och minnena kommer aldrig försvinna..


Jag behöver något annat att tänka på för ett tag..


five days can change your world, five nights can make it turn

Förhoppningar blir till besvikelser
Klumpar i magen blir istället till stenar som vänder och vrider sig därinne.
På något dumt men hoppfullt sätt trodde jag att allt skulle släppa den här veckan.
Den enda veckan jag visste att jag inte behövde oroa mig.
Fel, totalt fel..


det hjärta som skulle bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is

och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet'
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna


snälla
Tänk på mig då.


Bulgarien 2009

Sommarlovet har tagit fart och man ska vara lyckligare än någonsin..
Mycket har hänt men jag orkar inte berätta allt.
Istället kommer bilder..
Sommarlovet började med en resa till Bulgarien med finaste linda, det var underbart :)










TUMMEN UPP FÖR BULGARIEN 2009 !


RSS 2.0