home is whenever I'm with you

Hemlängtan blev för stor & en biljett bokades hem, en rosa resväska packades full & det bar av - hem, hem till mamma, hem till fikadejter där man känner sig som hemma, hem till den alldeles för lilla sängen i det lilla flickrummet, hem till det gula huset i byn, hem till tätorten på en slätt. Det är dags att vandra Linköpings gator igen!
Jag är hemma, en dag för tidigt till&med - nu tar vi bannemig semester!

Lika ung som hon är trasig en skör prinsessa svår att laga

Jag har äntligen fått en kyl som fungerar normalt (alltså är kall), jag har blivit godkänd på den andra analysen som skrivits & jag har bokat biljetter hem.
Om en vecka är det jag som än en gång vandrar på Linköpings gator igen, äntligen!

det går sönder i takt med värkande huvud

Hemlängtan, hugg i magen & trötthet, ett enkelt & kort sätt att förklara denna kväll.

RSS 2.0