jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans


Ont i magen - natt
igen

jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik

Du har så svårt att säga om jag ens betyder nåt för Dig

I took a picture that I don't like to look at

Men i ett andetag, kan det hela vara över

a mouth full of words and my pockets full of melodies

some place with no connection
with no connection to the dirty world

jag ville aldrig att det skulle bli morgon

Efter mycket om & men, efter en vecka med alldeles för mycket, efter ett telefonsamtal där en vän sa "Malin, det har hänt en sak" som lämnade mig, tårögd i sängen där jag förövrigt spenderade hela den dagen, satte vi oss till sist på den där förbaskade vibrerande lilla saken & där satt vi, timme in & timme ut.



Efter en paus i Söderköping med en välförtjänt kababtallrik fortsatte vi vår roadtrip till lugnare vatten. Sedan skymtade vi vatten och öar & körde in på vår väg & vår parkeringsplats "vänstervikt & uppförbacke" & där låg vi! En fredag led mot sitt slut, men det gjorde inte oss ett dugg, det blev en kväll som mest gick åt till vinpimplande & "Så ska det låta" som kändes fruktansvärt vänligt.



En lördag som började med frukost på det nu välkända berget för oss båda med varm oboy & mackor som inte fick något smör, det räckte så, vad som helst hade varit perfekt! Det var en solig dag som krävde två flickor i varsin solstol, och där låg vi, ja med musik, sol & en fin vän, vad mer kan man begära?

Efter solnedgång & ett antal fisketurer & ett löfte om fiskpinnar gav vi upp & åkte tillbaka till det bruna huset uppe på berget för ännu en kväll med vinpimplande & mys.



Helgen led mot sitt slut & den lilla vibrerande lilla saken väntade på oss för att ta oss 10 mil hemåt, & där satte vi oss. Efter nackspärr, tår som krampade & rumpor som somnade kom vi äntligen fram till vårt pausställe, vi hade nämligen bokat en dejt med den (än så länge) tomma kanalen. En & en halv timme senare var vi hemma igen, med trötta ben & onda rumpor!



Det blev en helg som aldrig kommer glömmas, en helg som blev precis som vi ville & sa, med kilovis med godis, kedjerökning, fin mat, ted gärdestad, mängder av förslag hit & dit, skratt & sitta & glo i flera timmar, en helg utan krav, med min fina vän!

& inte minst, sammanfattningen, citatet som beskriver denna helg
LIVING THE DREAM!


RSS 2.0