I'd go twice around the world even though I may not find it

En flicka som hatar det där med ensamhet & en tom säng, vad tänkte hon när hon flyttade 40 mil bort som alla nära & kära & flyttade i en alldeles egen tvåa på 64 kvadrat? Bra fråga!

Trots att ensamheten kryper fram tätt som tätt, sängen gapar tom, håret är som alltid när jag är hemma - tovigt & uppsatt mitt på huvudet & tårarna tränger fram titt som tätt så klarar jag mig hyfsat bra. Jag lever, jag går upp på morgonen, gör det jag ska, lagar mat ("lagar" mat), & går & lägger mig på kvällen, med andra ord - jag klarar mig!

Dagens har spenderats i myskläder med håret på ända, med en alldeles för lång engelsk artikel som ska analyseras & en analys börjar äntligen ta form, ord efter ord skrivs & än så länge har 699 ord präntats ner i det där dokumentet som snart (förhoppningsvis) ska innehålla 1000 ord.

Pauser har jag unnat mig med, ett & annat avsnitt av desperate housewives har visats, kaffepauser, en & annan dejt på den där balkongen med utsikt över Danmark har jag haft & ett & annat telefonsamtal har jag dessutom hunnit med.

Nu ligger potatisen i ugnen & jag ska försöka få ner de där sista 300 orden på det där dokumentet som jag just nu skäms över att visa någon.

Men som sagt, jag lever & jag klarar mig!

Kommentarer
Postat av: iiis

vad tänkte denna flicka på när hon lämnade en flicka, som hatar ensamheten minst lika mycket, heeeelt(typ) ensam i den gamla hemstaden?

2011-10-21 @ 23:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0