trots min väg vart lång kantats med gupp

jag trotsade dig, jag trotsade er.
den 8 februari är ett datum som går till världshistorian, den tisdagen var den dagen som det var min tur att slänga den gröna skylten all världens väg, springa med händerna över huvudet & skrika (nästan i alla fall) av lycka för att äntligen, äntligen slippa ångesten, pressen & allt annat som hör till ett körkort.

Den senaste tiden har jag levt körkort, slutat leva mitt liv & bara levt körkort, drömt mardrömmar om körkort, slängt ur mig fakta hit & dit om hur snabbt en tung lastbil får köra, om tjänstevikt & maxlast.

Den 8 februari var även den dagen som jag förlorade min gröna-skylten-oskuld & tryckte foten mot gasen på en motorväg mellan Linköping & Lund & firade papperslappen, (som ligger i tryckt förvar i plånboken) med en cider som på något sätt fick en pojkarna från Skåne att se sötare ut & jag förblev den fnittrande flickan.

Jag fnittrar, jag skrattar, för ni, nu har jag även jag
KÖRKORT!

Kommentarer
Postat av: loäjs

haha det andra stycket stämmer överens med mitt liv en månad innan körkort till 100%. MEN NU JÄVLAR MALIN,NU HAR BÅDA KÖRKORT OCH VI ÄR BÄST!!!

2011-02-17 @ 22:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0