Efter fyra veckor på ett ålderdomshem.......

- Jag kommer aldrig mer kunna äta gröt eller ens kunna skölja av gröttallrikar.
- Det är hundra gånger enklare att köra en rullstol än att försöka parera en kundvagn inne på Maxi.
- Det behövs lite mer än lagom mycket vatten till en liter havregryn för att havregrynsgröten ska bli lagom tjock.
- Det spelar ingen roll hur länge man jobbar eller bor där, dom kommer ändå aldrig lära sig namnen.
- Säg alltid "Varsågod" när de säger tack annars kommer dom aldrig sluta säga tack.
- Prata alltid extra tydligt, och inte minst av allt, skrik ut allt du vill säga om du vill att de ska försöka förstå vad du menar.
- Ät inte pastasallad, eller överhuvudtaget kall mat i nästintill två veckor, man tröttnar och får kvällningar när någon ens nämner pastasallad.
- Alla blommor har faktiskt ett namn.
- Till alla dom som säger att man kommer i trotsåldern när man är sisodär tre år kan jag bara säga, det finns även de som kommer i den när de är lite äldre, låt oss säga efter man fyllt 85.
- Den underbaraste känslan som jag fick uppleva på fyra veckor var när jag för sista gången gick ut genom dörren och sa hejdå till allt och alla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det där med varsågod var sjukt jobbigt! rullstol var lätt att köra(förutom när man skulle köra över en tröskel)yoghurt(stavning?)är sjukt mkt äckligare än gröt, spec. med äpplemos och flingor i :/ STANKEN :/ jag sa ju att du skulle börja äta varm mat tidigare höhö !

men det gav erfarenheter, precis som vi sa från början XD

btw, har du f¨tt pengarna än? annars får vi dom 25 va?

2009-08-17 @ 20:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0