Jag kastar bollen i luften, ser var den landar, låter den studsa, ler när den stannar, vet var jag är man, är där jag hamnar, trevar och famlar, lever och andas

Den 25 augusti var dagen då bilen packades full, barndomsrummet var så gott som tomt & jag blev skånetös. I helgen var det exakt en månad sedan jag för första gången gick in i lägenheten som fick heta min, med blå dörr & mitt namn på brevlådan.
En månad har som sagt gått, & den har bjudit på en nollningsvecka, fina vänner, föreläsningar, tenta, en fin helg hemma i Linköping & storfrämmat från Lund.

Biljetter inhandlades & den rosa resväskan packades - det var dags att lämna mitt "hem" för att åka "hem" igen. (Har fortfarande inte kommit fram till vad som ska kallas "hem") Det bjöds på mysiga fikastunder på både Trädgårdstorget & Stora torget, en lördagskväll på den efterlängtade ågatan med tequila, kramar & sneglande på den där bänken där jag då för exakt ett år sedan hade det gamla vanliga oviktiga fyllesnacket som man alltid har med främlingar, men den här gången blev snacket till verklighet & ett antal månader efter började vi räkna till tre tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0