vi måste gå härifrån innan vi ligger på kyrkogårn som alla innan oss

Rummet är tomt, kartongerna & släpvagnen är fulla. Imorgon åker flyttlasset 37 mil härifrån till det som ska kallas mitt hem - jag blir skånetös!

Jag gör allting för sista gången (i alla fall på väldigt länge), jag fikar med fina vänner, jag dansar på ågatan & sover i min alldeles underbart sköna säng. Jag kramas hejdå, sover i en varm famn, går ågatan upp & ner & jag städar mitt rum. Jag kommer hem alldeles för sent & är den som släcker när alla andra har somnat, jag tar cancerpinne efter cancerpinne med min underbara vän & jag kör bil. Allting för sista gången - på väldigt länge.

Avskedskramarna avlöser varandra. Jag har aldrig varit bra på att säga "hejdå", så jag använder mig istället av "på-återseende". The fantastic four som vi denna sommaren har kallat oss åt finfin "på-återseende"-middag härom kvällen & jag insåg hur mycket jag tycker om de andra tre medlemmarna & insåg hur mycket jag kommer sakna dem.

Imorgon går jag ut från det gula huset i den lilla byn utanför Linköping som idag är mitt hem & går in i den förskräckligt fula lägenheten, nio trappor upp & genom den blåa dörren - till mitt nya hem, mitt nya liv.

Kommentarer
Postat av: iiiss

dags för update biatch!

2011-09-16 @ 18:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0